07 januari, 2012

Årets skämt 2012

Nu är det längesedan jag skrev något, men jag har inte haft något som engagerat mig tillräckligt för att jag ska skriva om det, men nu så!


Det måste ju ändå vara årets skämt, jag kan inte tänka mig att 2012 ska kunna innehålla något knäppare än detta och det har just börjat. Ska vi minnas 2012 som året då Kopimismen erkändes som religion? Det jag grubblar lite på just nu är om religionen verkligen kan få fäste eller om den kommer floppa och glömmas bort...

Hur den över huvudtaget kan erkännas är också ett mysterium, den har "enligt egen utsago över 3000 medlemmar", har någon kontrollerat detta eller godtog de det bara? Läste några kommentarer folk gjort på Aftonbladet angående detta, de hävdar att det borde rättfärdiga fildelning eftersom muslimer med flera får leva efter sin religion i Sverige, men även de måste ju hålla sig inom lagens gränser, det ska bli intressant att se hur det ska gå...

En annan sak som jag undrar över är om de ska tillbe någon särskild gud, kanske Piratebay? En sak till, jag är ju medlem i Svenska kyrkan och betalar kyrkoskatt, jag tycker nog att de borde betala en nedladdningsskatt. För jag köper bara inte det där snacket med att man ska få kopiera vad som helst, man stjäl ju någons egendom. Kan jag bara gå in och kopiera deras dagböcker och dela med mig till allt och alla? Eller varför inte gå in och plocka för sig av deras andra ägodelar, det skulle nog vara populärt. Ska jag vara helt ärlig så hoppas jag att någon antingen anmäler dem eller att polisen självmant börjar gräva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar